سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: دوره ششم شورا نیاز به هفت ساله شدن ندارد، این یک مطالبه مردمی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است
سرخط خبرها

رشد مستمر مشارکت مشهدی‌ها در ادوار اخیر انتخابات | روند خدمت در دولت سیزدهم متوقف نخواهد شد

  • کد خبر: ۲۳۸۵۴۰
  • ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
رشد مستمر مشارکت مشهدی‌ها در ادوار اخیر انتخابات | روند خدمت در دولت سیزدهم متوقف نخواهد شد
فرماندار مشهد در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان گفت: مقرر شده تا دستگاه‌ها پروژه‌های خود را در اسرع وقت اعلام کنند. روند خدمت تا آخرین روز حاکمیت دولت سیزدهم استمرار خواهد داشت تا شرایط هرچه بهتر به عزیزان دولت بعد تحویل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری فرماندار مشهد در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که عصر امروز (چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳) با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از همه مردم قدرشناس شهرستان تشکر می‌کنم. تقدیر از عوامل و هیئت اجرایی برگزاری انتخابات نیز به نوعی تجلیل از میدان‌داری مردم است، زیرا این دست‌اندرکاران نیز از بدنه مردم بودند و امکان آن را فراهم کردند که در پنج ماه، چهار دوره انتخابات برگزار شود.

وی افزود: از همه مهم‌تر این بود که در جریان چهار دوره انتخاباتی که در پنج ماه گذشته برگزار شد، شاهد رشد متواتر مشارکت بودیم. در انتخابات مجلس، ۷ درصد و در دوره نخست ریاست‌جمهوری به میزان ۱۴۰ هزار نفر افزایش مشارکت داشته‌ایم. مقایسه مشارکت شهرستان نسبت به آمار کشوری هم نشان می‌دهد در هر دو دوره، مشارکت مشهدی‌ها بیشتر از میانگین کشوری بوده است. در دور دوم ریاست‌جمهوری این مشارکت بازهم افزایش پیدا کرد و یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۱۶۰ رأی فقط از شهرستان مشهد به صندوق‌ها ریخته شد که با ثبت رکورد ۵۶.۷ درصدی، رشد مجدد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: مشهدالرضا (ع) در پنج ماه گذشته مملو از جلسات تبیینی، میز‌های گفتگو و کرسی‌های آزاداندیشی بود. همه این اقدامات، شرایطی را رقم زد تا مردم پرشور پای کار بیایند و اعتماد کنند که دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات از رأی آنها صیانت می‌کنند. باید تشکر کرد از شورای شهر و شهرداری مشهد که با ما همکاری کردند و ۲۵ منطقه و ۱۶ حوزه در سطح شهرستان را برای برگزاری پرشور، امن و سالم انتخابات پای کردند.

آسیب‌های اجتماعی، زیبنده مشهدالرضا (ع) نیست

داوری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مقرر شد تا در چهارمین جلسه شورای اداری فقط یک دستورکار با عنوان عملکرد اداره بهزیستی شهرستان موردبررسی قرار بگیرد. دو دلیل برای این تصمیم داشتیم؛ اول اینکه باید به این ملت گفت که در نظام جمهوری اسلامی چه خدمات و تلاش‌هایی به مردم ارائه می‌شود. علاوه بر این، دستگاه‌ها نیز باید پای کار بیایند و از تسهیل دسترسی معلولان به ادارات دولتی گرفته تا امور مدیریتی، ظرفیت‌های خود را پای کار توانمندسازی مددجویان بیاورند.

وی تأکید کرد: زیبنده شهر امام رضا (ع) نیست که امروزه گرفتار آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، کودکان کار، اعتیاد و تکدی‌گری باشد. دستگاه‌های مسئول در هرکدام از آسیب‌های عمومی معلوم و مشخص هستند و از آنان پیگیری خواهیم کرد.

استمرار خدمت تا پایان دولت سیزدهم

فرماندار مشهد اظهار کرد: دولتی به پایان عمر خود رسیده و دولت جدیدی به حول و قوه الهی آماده شکل گرفتن است. در این میان، وظیفه و تکلیف همه ما این است که نگذاریم روند خدمت‌رسانی به مردم متوقف شود. به همین دلیل مقرر شده تا دستگاه‌ها پروژه‌های خود را در اسرع وقت اعلام کنند. هفته آینده کمیته ویژه تشکیل‌جلسه می‌دهد تا موانع بهره‌برداری از طرح‌ها شناسایی و برطرف شود. روند خدمت تا آخرین روز حاکمیت دولت سیزدهم استمرار خواهد داشت تا شرایط هرچه بهتر به عزیزان دولت بعد تحویل شود.

وی با اشاره به فرارسیدن ۲۱ تیرماه سالروز قیام گوهرشاد نیز افزود: فردا سالروز واقعه گوهرشاد است؛ رویدادی که یکبار در طول تاریخ انجام شده و فقط مردم این شهر به حرم امام رضا (ع) پناه بردند و با اعتراض خود، توطئه دشمن در پرده‌دری از حیا و عفت را رسوا کردند. مشهدی‌های آن زمان به خوبی فتنه را شناسایی کردند، در حرم مطهر علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) حاضر شدند، نقشه شوم حاکمیت وقت را رسوا کردند و اگرچه هزاران نفر به شهادت رسیدند، اما با خون خود این واقعیت را در تاریخ به ثبت رساندند که این ملت باحیاست و از عفت خود دفاع خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->